Tien fouten van bedrijven op sociale media
- Wat zijn veelgemaakte fouten van bedrijven op sociale media?
- teveel focus op acties (niet de beste manier om een waardevolle community op te bouwen)
- slecht opgemaakte logo's op profielfoto's
- slechte communicatie (door automatisch publiceren van content)
- Facebook guidelines (richtlijnen) die niet gerespecteerd worden
- niet voldoende nadenken over meerwaarde en planning van content (teveel improvisatie)
- teveel praten over het eigen bedrijf of product (te zelfingenomen zijn)
- verzuimen te antwoorden (zowel op positieve als negatieve berichten)
- niet weten waar je doelpubliek rondhangt
- de verkeerde toon aanslaan (bvb. afstandelijk of 'naast de kwestie' communiceren)
- teveel tijd besteden aan flashy campagnes
- Schenkt voldoende aandacht aan:
- het opbouwen van een ECHTE RELATIE met je fans / volgers
- het opbouwen van een GOED ONDERBOUWD CONTENTPLAN (meerwaarde bieden aan...)
Jobat.be-10 Fouten Van Bedrijven Op Sociale Media