Tien fouten van bedrijven op sociale media

  • Wat zijn veelgemaakte fouten van bedrijven op sociale media?
    • teveel focus op acties (niet de beste manier om een waardevolle community op te bouwen)
    • slecht opgemaakte logo's op profielfoto's
    • slechte communicatie (door automatisch publiceren van content)
    • Facebook guidelines (richtlijnen) die niet gerespecteerd worden
    • niet voldoende nadenken over meerwaarde en planning van content (teveel improvisatie)
    • teveel praten over het eigen bedrijf of product (te zelfingenomen zijn)
    • verzuimen te antwoorden (zowel op positieve als negatieve berichten)
    • niet weten waar je doelpubliek rondhangt
    • de verkeerde toon aanslaan (bvb. afstandelijk of 'naast de kwestie' communiceren)
    • teveel tijd besteden aan flashy campagnes
  • Schenkt voldoende aandacht aan:
    • het opbouwen van een ECHTE RELATIE met je fans / volgers
    • het opbouwen van een GOED ONDERBOUWD CONTENTPLAN (meerwaarde bieden aan...)

Jobat.be-10 Fouten Van Bedrijven Op Sociale Media


Maak een gratis website Webnode